Іспанія приєднується до заборони на проведення відпочинку в кабіні вантажівки

Іспанія приєднується до заборони на проведення відпочинку в кабіні вантажівки

На даний момент Уряд Іспанії працює над проектом реформи Регламенту Закону про наземному транспорті (ROTT), прийняття якого очікується 1 липня 2018 року.
Міністерство розвитку Іспанії планує внести нововведення в регулювання часу водіння та відпочинку водіїв вантажівок. Нововведення ґрунтується на рішенні Європейського Верховного Суду про тлумачення Європейського Регламенту 561/2006, що забороняє проведення щотижневого 45-ти годинного відпочинку в кабіні вантажівки.
Реформа передбачає введення покарання для водіїв, які проводять свій щотижневий 45-ти годинний відпочинок на борту транспортного засобу. Введення даного типу правопорушення вплине тільки на щотижневі перерви на відпочинок (більше 45 годин), які професійний водій повинен робити кожні два тижні. На практиці ця реформа вплине тільки на іноземних водіїв, які будуть проводити встановлений регламентом відпочинок на території Іспанії.
Яким буде нове регулювання в Іспанії поки залишається тільки здогадуватися, але, логічно припустити, що воно трохи відрізнятиметься від вже прийнятих норм в країнах-сусідах. Таким чином, з 1 липня 2018 року, водії повинні будуть проводити свій 45-ти годинний відпочинок в готелях і дбайливо зберігати відповідну фактуру, адже саме вона послужить доказом дотримання норм, в разі перевірки.
Викликає певні побоювання застосування даних норм на практиці: надходить інформація про те, що у Франції водія можуть оштрафувати не лише в разі, якщо він проводить 45-ти годинний відпочинок в кабіні на території Франції, але і в разі, якщо виявляється що, наприклад, попередній 45-ти годинний відпочинок водій провів в Бельгії (де також діє заборона) і не має доказів про зупинку в готелі.
Отже, виникає питання, чи можуть компетентні органи країни, де діє аналогічна заборона, оштрафувати водія, який провів свій відпочинок в кабіні вантажівки на території країн ЄС, де така заборона поки що не діє? На жаль, на мій погляд, відповідь неоднозначна: з точки зору права – скоріше ні, але на практиці ніхто не застрахований від того розвитку подій. Схоже, що поки застосування санкцій не буде гармонізовано на території ЄС, водії виявляться в якійсь лагуні нестабільного регулювання, де найбільш безпечним виходом буде задокументований відпочинок в готелі.
На даний момент ще не опубліковані дані щодо конкретного розміру санкцій за новий вид правопорушення. Відомо лише, що градація серйозності правопорушення буде розраховуватися на підставі часу відпочинку, неправомірно проведеного в кабіні вантажівки: чим довше водій відпочиває на борту транспортного засобу – тим більший загрожує йому штраф.
Очевидно, що метою цього заходу, для тих держав-членів Європейського Союзу, де вона вже діє (Франція, Бельгія, Німеччина, Сполучене Королівство і Нідерланди), є боротьба з недобросовісною конкуренцією, що здійснюється в цих країнах компаніями з третіх країн, в основному з Східної Європи, які наймають водіїв, згодних працювати і «жити» в вантажівці, проводячи довгі періоди року за межами своєї країни проживання, в несприятливих умовах.

Залишити відповідь